Plăcerea de a colora

Cu toții ne amintim că, în copilărie ne plăcea să colorăm, să avem multe creioane colorate de cât mai multe culori, carioci și cărți de colorat. E adevărat, atunci nu aveam așa de multe variante cum există astăzi, dar, fiecare dintre noi își aduce aminte cu plăcere de diverse momente și de anumite obiecte care i-au marcat copilăria.

Dar să ne întoarcem la colorat. Cred că vă amintiți pasiunea cu care colorați cărțile de colorat primite. Ne bucuram când primeam o nouă carte de colorat și ne așezam la masă cu cutia de creioane (creioane care erau frumos ascuțite), concentrându-ne pe câte o pagină pe care o umpleam cu culoare. Era ceva simplu care ne producea o satisfacție imensă.

Cu timpul am uitat de plăcerea pe care mi-o producea coloratul, până când am zărit într-o librărie (Antic Exlibris pe bd. Magheru sau pe str. Doamei) niște cărți de colorat care mi-au făcut cu ochiul. Așa că am intrat și am achiziționat două dintre ele, plus o cutie mare de culori.

dsc00251 dsc00252

Ajunsă acasă, cărțile s-au bucurat de succes, astfel că ne-am pus pe treabă.

dsc00250

Ce am remarcat – coloratul îți produce calmare și liniște în gânduri. Poate fi privit ca o tehnică de meditație, deoarece te face să te concentrezi cu pasiune asupra a ceva, ceva care te calmează și îți aduce o liniște interioară.

Psihologii recomandă coloratul, ca activitate pentru adulți, deoarece prin acțiunea repetitivă de colorare, creierul blochează orice gânduri de iintruziune.

Ce înseamnă asta? Înseamnă că, puteți folosi coloratul ca metodă de relaxare și pentru a reduce stresul.

Și cum numărul de adulți care reîncep să coloreze este din ce în ce mai mare, totul este doar să vă doriți să începeți.

Așa că vă urez colorare placută!

P.S. Un singur lucru ne-a dezamăgit, creioanele colorate aveau mina foarte tare, la o carte de colorat fiind necesare culori cu mină B sau HB. Dar vom achiziționa o altă cutie de colorat plus încă câteva cărți de colorat.

Lasă un răspuns

